آیا تا به حال به چگونگی استفاده از هشتگ در کمپین بازاریابی محتوایی فکر کرد‌ه‌اید؟ نقش استفاده از هشتگ در کمپین دیجیتال مارکتینگ را می‌دانید؟ در زیر چند قانون استفاده از هشتگ در کمپین بازاریابی محتوایی را به شما می‌گوییم، که امتحان خود را پس داده‌اند:

همانطور که می‌دانید، هشتگ با علامت # در پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا کاربران راحت‌تر موضوعات مشترک را پیگیری و دنبال کنند.

از نکاتی که در زیر مطرح شده می توانید استفاده کنید تا به نحو بهینه از هشتگ ها در کمپین های خود استفاده کنید.

هشتگ کمتر

هرچه تعداد هشتگ‌های شما کمتر باشد کمپین شما منحصربفردتر و مخاطب شما هدفمندتر خواهند بود و حتماً در نظر داشته باشید که برای هر یک از کمپین‌های خود هشتگ مجزا خلق کنید. خلق هشتگ مجزا برای کمپین می‌تواند نزدیک به شعار (اسلوگان Slogan) کمپین تبلیغاتی شما باشد.

هشتگ کوتاه

نیازی نیست کل نام کمپین شما بصورت هشتگ #طرح_سپاس_از_سپرده_کوتاه_مدت انتخاب شود. درصورتی‌که نمی‌توانید هشتگ تک حرفی انتخاب کنید می‌توانید هشتگی تلفیقی داشته باشید ولی هشتگ شما بیش از دو کلمه نباشد.
🔸نمونه خلق هشتگ: #شادهستیم : کمپین عکاسی بانک سامان / #تابستونیک : کمپین تابستانی پاناسونیک

هشتگ هماهنگ با مطلب

از نوشتن هشتگ‌های بدون ارتباط با مطلب خود اکیداً خودداری کنید. یادتان نرود که شما یک برند هستید و به اعتبار خود لطمه نزنید.

قراردهی درست هشتگ در جملات

از دو روش، هشتگ را در پست خود استفاده کنید:

۱)‌ استفاده در جمله: که سعی کنید بیش از دو هشتگ در هر جمله نباشد و تاکید می‌شود که جمله خود را به تعداد زیادی از هشتگ پشت سرهم تبدیل نکنید.

🔸نمونه: امیدوارم یک صبح #بهاری دیگر را با #رانی پرانرژی شروع کنید.

۲)‌ استفاده خارج از جمله: در یک نمونه جمله را بدون هشتگ بنویسید و در آخر از چند هشتگ مرتبط استفاده کنید.

🔸نمونه: همیشه و همه جا پر انرژی و با لبخند باشید. #رانی #Rani

غلط املایی

شما به‌عنوان یک برند، نباید هیچگاه در جایگاه عجولانه قرار بگیرید. حتماً متن و هشتگ‌های خود را چک کنید تا غلط املایی نداشته باشد.

در آخر همانطور که استفاده از هشتگ بسیار ساده است ولی می‌تواند مانند شمشیری دولبه عمل کند و عدم رعایت نکات ریزی مانند موارد فوق می‌تواند باعث ناراحتی مخاطب شود و پست‌های شما را به‌عنوان مزاحم معرفی کند.

توسط | ۱۳۹۶-۶-۶ ۱۹:۳۹:۲۰ +۰۴:۳۰ شهریور ۶ام, ۱۳۹۶|بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی محتوایی|